Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2009

Τρόποι καλής συμπεριφοράς στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς



Αφού δεν έχει πάρει κάποιος την πρωτοβουλία να αναρτήσει κάπου κάποιες οδηγίες σχετικά με τους τρόπους καλής συμπεριφοράς στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και επειδή ως λαός χρειαζόμαστε να μας λένε ή και ακόμα να μας επιβάλλουν κάποια πράγματα προκειμένου να τα τηρούμε (κωλυόμαστε να τα καταλαβαίνουμε από μόνοι μας) είπαμε να αναλάβουμε αυτήν την πρωτοβουλία εμείς. Οπότε, όπως ελπίζουμε να σας έχουμε μάθει από την στιγμή που "ανοίξαμε": ClopY PastE (κυρίως στο μυαλουδάκι μας)...

1. Δεν καπνίζουμε
2. Δεν τρώμε
3. Δεν πίνουμε
4. Δεν πετάμε τα σκουπίδια κάτω. Υπάρχουν ειδικοί κάδοι απορριμάτων για να τα πετάξουμε
5. Καθόμαστε πάντα ΔΕΞΙΑ στις κυλιόμενες σκάλες
6. Παραχωρούμε τις θέσεις μας σε ηλικιωμένους ανθρώπους
7. Δεν καθόμαστε και δεν πιάνουμε θέσεις που προορίζονται Ατομα με Αναπηρίες(ΑΜΕΑ)
8. Όταν έχει πολύ κόσμο προσπαθούμε να μαζευτούμε λίγο για να μπορέσει να μπει και άλλος κόσμος
9. Μιλάμε πάντα ευγενικά στον οδηγό και δεν τον απασχολούμε
10. Δεν πάταμε και δε γράφουμε πάνω στα καθίσματα
11. Δεν προκαλούμε φθορές και δε γράφουμε και ζωγραφίζουμε πουθενά
12. Μεριάζουμε λίγο όταν είναι να καθίσει ή να σηκωθεί από τη θέση του κάποιος άλλος επιβάτης σε περίπτωση που δε χωράει να περάσει
13. Δεν κουβαλάμε μαζί μας όλη την πραμάτεια μας και φροντίζουμε να την τοποθετούμε έτσι ώστε να μην εμποδίζει
14. Δε μιλάμε δυνατά και δε φωνάζουμε
15. Όταν η έξοδος μας εμποδίζεται από κάποιον ή κάποιους άλλους επιβάτες προκειμένου να περάσουμε ζητάμε ευγενικά συγγνώμη
16. Σε περιπτώσεις περιόδων επιδημίας ή πανδημίας γρίπης φροντίζουμε να ανοίγουμε και να διατηρούμε τα παράθυρα ανοιχτά
17. Δε σπρώχνουμε
18. Δε βρίζουμε, δεν κοροϊδεύουμε, δε παρενοχλούμε και δε γινόμαστε αγενείς με τους άλλους επιβάτες
19. Σε περιπτώσεις καθυστερήσεων προσπαθούμε να διατηρούμε τη ψυχραιμία μας και την υπομονή μας
20. Φροντίζουμε να βγάζουμε και να ακυρώνουμε πάντα το απαραίτητο εισιτήριο και όταν βλέπουμε ελεγκτή να το επιδεικνύουμε πάντα ανεξάρτητα αν μας το ζητήσει
21. Σε περίπτωση που για κάποιο λόγο δεν έχουμε εισιτήριο δεν προσπαθούμε να δικαιολογηθούμε στον ελεγκτή, αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας και πληρώνουμε το ανάλογο πρόστιμο
22. Επιδεικνύουμε το εισιτήριο στον ελεγκτή όταν μας το ζητάει με προθυμία και όχι δυσανασχετώντας
23. Σεβόμαστε, δεν παραβιάζουμε και δεν πλησιάζουμε τις απαγορευμένες περιοχές και διατηρούμε τις θέσεις μας πίσω από τις επιτρεπτές περιοχές και γραμμές
24. Σε καμία περίπτωση δεν κατεβαίνουμε στις γραμμές, όταν μας πέσει κάποιο αντικείμενο, αλλά φωνάζουμε τον υπεύθυνο ασφαλείας, ούτως ώστε να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες
25. Διατηρούμε τις απαραίτητες ουρές όταν χρειάζεται (διάθεση εισιτηρίων, μηνιαίες κάρτες κτλ)
26. Έχουμε πάντα ακουστικά, όταν ακούμε μουσική
27. Δεν τρέχουμε στις σκάλες και γενικότερα προκειμένου να προλάβουμε το μέσο που μας ενδιαφέρει
28. Δεν ξαπλώνουμε στα καθίσματα και δεν απλώνουμε τα πόδια μας, ειδικά όταν έχουμε άλλο επιβάτη απέναντί μας
29. Επιδιώκουμε και προσπαθούμε να ακούμε και να τηρούμε πάντα τις οδηγίες από τα μεγάφωνα
30. Φροντίζουμε να διαβάζουμε τις ανακοινώσεις στους πίνακες ανακοινώσεων και στις οθόνες ψηφιακής σήμανσης

Υ.Γ.

Αν ξεχάσαμε κάτι, όποιος καλός μας αναγνώστης έχει την ευγενή καλοσύνη θα μπορούμε να μας το αποστείλει προκειμένου να το προσθέσουμε στην ανάρτησή μας.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Τα ακουστικά όχι στο διαπασών γιατί ακούγονται

Bookmark and Share