Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Συμπεράσματα από τη χρήση υγραερίου κίνησης σε αυτοκίνητο...



Συμπλήρωσα 3 μήνες χρησιμοποιώντας στο αυτοκίνητό μου υγραέριο κίνησης και αποφάσισα να γράψω τα συμπεράσματά μου.

Καταρχάς η μετατροπή κόστισε 1600 ευρώ. Αν πληρώσετε με δόσεις, το ποσό αυξάνεται περίπου κατά 200 ευρώ. Είναι νόμιμο από το 2000, αλλά οι περισσότεροι δεν το γνωρίζαμε.





Η κατανάλωση είναι ίδια με την κατανάλωση βενζίνης του αυτοκινήτου σας, αφού η μετατροπή γίνεται μέσω εγκεφάλου και υπολογιστών και εφαρμόζεται στα ίδια μέτρα και σταθμά με την κατανάλωση της βενζίνης. Δεν καταναλώνει λοιπόν ούτε λιγότερο, ούτε περισσότερο από ό,τι πριν.

Είναι ακόμα πιο ασφαλές από τη βενζίνη. Σύμφωνα με τους πιστοποιημένους μετατροπείς, πρόβλημα έκρηξης ή πυρκαγιάς μετά από αστοχία υλικού ή τρακάρισμα, δεν τίθεται. Το ρεζερβουάρ διαθέτει ειδική βαλβίδα ασφαλείας, η οποία, π.χ. σε περίπτωση φωτιάς από ατύχημα, αποκόπτει την παροχή ρεύματος και υγραερίου στον κινητήρα, αλλά και φροντίζει ώστε το υγραέριο να εκτονώνεται μέσω της βαλβίδας πλήρωσης του ρεζερβουάρ.

Είναι καλύτερης ποιότητας καύσιμο από τη βενζίνη, αφού το υγραέριο κίνησης βγάζει περίπου 115 οκτάνια, πολύ περισσότερο από τη βενζίνη. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε πιο υγιή κινητήρα και θα χρειαζόμαστε λιγότερα σέρβις.

Μόλις ανάψετε τη μηχανή, εκείνη λειτουργεί για το πρώτο λεπτό με βενζίνη και στη συνέχεια γίνεται αυτόματα χρήση του υγραερίου. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε βενζίνη, απλά πατάτε το κουμπί το οποίο έχουν προσθέσει σε κάποιο μέρος του αυτοκινήτου σας κατά τη διάρκεια της μετατροπής. Στο ίδιο σημείο αναγράφεται και το υπόλοιπο του υγραερίου. Οταν εκείνο τελειώσει, ακούγεται ένας διαρκής ήχος.

Επίσης το υγραέριο είναι το πιο οικολογικό καύσιμο ρυπαίνοντας 55% λιγότερο από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα για το CO2, τα οξείδια του αζώτου και μονοξείδιο του άνθρακα.

Έχετε τεράστια αυτονομία καυσίμων και δεν θα μείνετε ποτέ από καύσιμα, αφού δεν χάνεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης της βενζίνης.

Οσον αφορά στα αρνητικά, το σημαντικότερο είναι ότι στην επαρχία υπάρχουν ελάχιστα πρατήρια εφοδιασμού. Στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν αρκετά, αλλά όχι πολλά.

Δεύτερον, υπάρχει ελάχιστη μείωση στην απόδοση του αυτοκινήτου τις τάξεις του 3 % με 5 %. Δηλαδή, αν κάνετε κόντρες στη Βουλιαγμένης, ενδεχομένως να μην θέλετε να χρησιμοποιείτε υγραέριο κίνησης.

Τρίτον, μέσα σε 3 μήνες η τιμή λίτρου του υγραερίου κίνησης έχει αυξηθεί κατά 20 λεπτά. Από 0.65 σε 0.85 λεπτά. Λέγεται ότι η τιμή του αυξάνεται κάθε χειμώνα, αλλά το πιθανότερο είναι ότι γίνεται εφαρμογή της λαμογιάς των εταιρειών που προμηθεύουν τα πρατήρια με υγραέριο, αλλά και των πρατηριούχων με αποτέλεσμα την ανούσια και απαράδεχτη αύξηση της τιμής που συνοδεύεται όμως και με την αύξηση της τιμής της βενζίνης.

Ως εκ τούτου, το πιθανότερο είναι πως η διαφορά μεταξύ ενός λίτρου υγραερίου κίνησης και ενός λίτρου βενζίνης θα κυμαίνεται στα 0.80 λεπτά με περιθώρια συνεχούς αύξησης. Αυτό διότι το 2011, αλλά και το 2012 το μνημόνιο προβλέπει αύξηση του φόρου καυσίμων, με αποτέλεσμα η βενζίνη να ξεπεράσει και τα 2 ευρώ το λίτρο.

Τέταρτον, η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ. Υπάρχουν δύο επιλογές. Η μία στη θέση της ρεζέρβας, η οποία όμως αχρηστεύεται αλλά παραμένει απείραχτος ο ωφέλιμος χώρος στο πορτμπαγκάζ ή στο ίδιο το πορτμπαγκάζ, αλλά με σημαντική μείωση του ελεύθερου χώρου.


Τέλος, θα βρεθείτε σε λίστα αναμονής και θα περιμένετε το λιγότερο ένα μήνα μέχρι να κληθείτε για να γίνει η μετατροπή, η οποία διαρκεί 1-2 μέρες.

Ζυγίζετε τα θετικά με τα αρνητικά και αποφασίζετε. Η οικονομική διαφορά πάντως είναι σημαντική. Ιδιαιτέρως τις δύσκολες εποχές που διανύουμε.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Bookmark and Share