Σάββατο 7 Μαΐου 2011

ΕΝΑ ΣΗΜΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ


«Πρώτα ήρθαν και συλλάβανε τους κομμουνιστές. Δε μίλησα, επειδή δεν ήμουν κομμουνιστής. ʽΕπειτα, ήρθαν για τους Εβραίους. Δε μίλησα, επειδή δεν ήμουν Εβραίος. Μετά συλλάβανε του εργάτες, μέλη συνδικάτων. Δε μίλησα, επειδή δεν ήμουν συνδικαλιστής.
ʽΥστερα, ήρθαν για τους καθολικούς. Πάλι δε μίλησα, επειδή ήμουν προτεστάντης. Αλλά στο τέλος, όταν ήρθαν να πιάσουν εμένα, δεν είχε απομείνει κανείς, για να μιλήσει».
Είναι η γνωστή φράση του προτεστάντη ιερέα Μάρτιν Νιμάιλερ που είχε φυλακιστεί από τους ναζί.
Επίκαιρο και διαχρονικό, ένα μάθημα προς όλους όσοι σιωπούν, όταν γύρω μας καταπατούν δικαιώματα, όταν φιμώνουν φωνές, όταν φυλακίζουν συνειδήσεις. ʽΕνα σήμα κινδύνου που αποκτά απόλυτη ισχύ σήμερα, με όσα συμβαίνουν καθημερινά από τους δρόμους της Αθήνας, όπου το ανθρωποκυνηγητό εργατών από άλλες χώρες καταγωγής έχει πάρει χαρακτήρα πογκρόμ, μέχρι τους «δρόμους» του διαδικτύου που τους κλείνουν σε όποιον έχει μια διαφορετική άποψη, μέχρι τους «δρόμους» της σκέψης που προσπαθούν να της κλείσουν το πέρασμα, αφήνοντας μόνο ελεύθερους αυτούς που συναλλάσσονται με το σύστημα, αυτούς που εξυπηρετούν και εξυπηρετούνται .











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Bookmark and Share