Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2011

ΕΛΛΑΔΑ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ: Τουριστικό «πέρασμα» στην Ινδία


Της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΟΥΤΕΤΣΗ

Μύκονος, Μικρή Βενετία, αρχές Οκτωβρίου. Περίπου 40 άτοµα ηθοποιοί και συνεργείο ινδικής εταιρείας παραγωγής της κινηµατογραφικής βιοµηχανίας του Μπόλιγουντ βρίσκονται στο νησί για γυρίσµατα ταινίας. «Είναι η καλύτερη διαφήµιση για το νησί και εντελώς ανέξοδη» υπογραµµίζει ο δήµαρχος Μυκόνου κ. Α. Κουσαθανάς-Μέγας λέγοντας ότι οι συντελεστές έµειναν µε τις καλύτερες εντυπώσεις από τη Μύκονο, που εφέτος φιλοξένησε µια σειρά κινηµατογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Παράλληλα τονίζει τις προοπτικές διείσδυσης στην ινδική αγορά, αναφερόµενος στα 13 εκατ. Ινδών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό και την επιρροή του Μπόλιγουντ στις επιλογές τους.

«Το Μπόλιγουντ έχει αποδειχθεί µεγάλο προωθητικό εργαλείο για χώρες που ελπίζουν να προβληθούν στην αγορά των ινδών ταξιδιωτών» δηλώνει ο πρεσβευτής της Ινδίας στην Ελλάδα κ. Τσεβάνγκ Τοπντέν. «Απευθύνεται σε εκατοµµύρια, όχι µόνο στην Ινδία, αλλά σε όλο τον κόσµο, όπου το Μπόλιγουντ είναι δηµοφιλές», αφού οι ταινίες του έχουν «πολύ δυνατή επιρροή»

Ο κ. Τοπντέν αναφέρει ότι δύο ταινίες του Μπόλιγουντ έχουν γυριστεί στη Μύκονο, στο Ναύπλιο, καθώς και µερικά άλλα σηµεία της Ελλάδας. «Για την προσέλκυσή τους χρειάζεται να εξεταστούν κάποια θέµατα, όπως η διευκόλυνση της βίζας και της άδειας κινηµατογράφησης, καθώς και ειδικές ρυθµίσεις µε τοπικές αρχές, για να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές του κινηµατογραφικού συνεργείου» εξηγεί και προσθέτει ότι τα θετικά είναι πολλά. «Πρόσφατα µια ταινία του Μπόλιγουντ που γυρίστηκε σε διαφορετικές πόλεις της Ισπανίας είχε ένα µαγικό αποτέλεσµα, µε ταξιδιωτικούς οργανισµούς να συνωστίζονται µε αιτήµατα από ινδούς ταξιδιώτες που ήθελαν να ακολουθήσουν το ίδιο πρόγραµµα όπως στην ταινία. Μάλιστα, κάποιοι από αυτούς επέµεναν να επαναληφθεί το φεστιβάλ ντο µάτας!»

Παράλληλα αναφέρει την Ελβετία ως «ένα καλό παράδειγµα», αφού η εικόνα της είναι παγιωµένη στον ινδικό κινηµατογράφο, µε µεγάλο αριθµό Ινδών που ταξιδεύουν στη χώρα και «συµβάλλουν στην οικονοµία της σηµαντικά». Ενώ ο Γιας Τσόπρα, ένας από τους κορυφαίους σκηνοθέτες του Μπόλιγουντ που έκανε γνωστή την Ελβετία στο Μπόλιγουντ, βραβεύθηκε εφέτος από το ∆ηµοτικό Συµβούλιο του Ιντερλάκεν µε τον τίτλο τού «Πρεσβευτή του Ιντερλάκεν».

Το «πέρασµα» στην Ινδία είναι ένας από τους στρατηγικούς στόχους της τουριστικής πολιτικής για το 2012, στον άξονα της επέκτασης σε νέες αγορές που θα αντισταθµίσουν την κάµψη των παραδοσιακών. Η πρώτη διερευνητική επίσκεψη στην πολλά υποσχόµενη αγορά της Ινδίας έγινε από τον γενικό γραµµατέα του Ελληνικού Οργανισµού Τουρισµού (ΕΟΤ) κ. Γ. Κολέτσο στις αρχές Σεπτεµβρίου, όπου είχε συναντήσεις µε τους µεγάλους ταξιδιωτικούς οργανισµούς Thomas Cook, Cox&Kings και Kuoni και µε πέντε εταιρείεςδιαχειριστές προορισµών. Ο ίδιος επισηµαίνει ότι για να αποδώσει το τουριστικό «άνοιγµα» στην Ινδία µεσοµακροπρόθεσµα απαραίτητα είναι η απλούστευση της διαδικασίας χορήγησης βίζας, η απευθείας αεροπορική σύνδεση µεταξύ των δύο χωρών και η υλοποίηση προγράµµατος για το «χτίσιµο» της εικόνας της Ελλάδας ως τουριστικού προορισµού στην ινδική αγορά. Παράλληλα υπογραµµίζει την ανάγκη διάθεσης κονδυλίων για το branding της χώρας, τη συνεργασία µε ταξιδιωτικούς οργανισµούς και την πραγµατοποίηση ταξιδίων εξοικείωσης (fam trips) στην Ελλάδα. 

«Το βέβαιο είναι ότι αυτή είναι µια καλή στιγµή, µια και µεγάλος αριθµός ινδών τουριστών αναζητούν πάντα νέους προορισµούς» υπογραµµίζει ο κ. Τοπντέν. Οπως σηµειώνει «το µεγάλο άνοιγµα θα µπορούσε να επιτευχθεί µέσα από απευθείας πτήσεις, κάτι για το οποίο εργάζονται και οι δύο πλευρές. Αυτή τη στιγµή δεν υπάρχουν απευθείας πτήσεις µεταξύ των χωρών µας, αλλά και οι δύο πλευρές εξετάζουν τις πιθανότητες». Αντίστοιχα προσθέτει ότι «υπάρχουν απευθείας πτήσεις από µερικές γειτονικές σας χώρες στην Ινδία», προτείνοντας τη συνεργασία και σύνδεση των ταξιδιωτικών γραφείων Ελλάδας και Ινδίας «για να πουλήσουν πακέτα προορισµών από αυτά τα σηµεία στην Ελλάδα».

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

Οι εμπορικές σχέσεις Ελλάδας - Ινδίας «θα μπορούσαν να προωθηθούν περαιτέρω για να συμβαδίσουν με την πολιτική εγγύτητα των δύο χωρών» αναφέρει ο ο πρεσβευτής της Ινδίας στην Ελλάδα κ. Τοπντέν, καθώς το εμπόριο και οι εξαγωγές αποτιμώνται «λιγότερο από ένα δισ. ευρώ». Στο πλαίσιο αυτό κινήθηκε η 6η Ινδο-ελληνική Κοινή Οικονομική Επιτροπή τον Μάρτιο στην Αθήνα, στην οποία εξετάστηκαν θέματα όπως ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, πληροφορική, ναυτιλία, παραγωγή και διανομή ηλεκτρισμού, τρόφιμα και βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων, βαριά βιομηχανία, «ενώ συζητήθηκε επίσης πρόσκλησή μας σε ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες να συμμετέχουν στις δραστηριότητες ανάπτυξης υποδομής στην Ινδία» σημειώνει ο κ. Τοπντέν και προσθέτει ότι η ινδική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας κ. Jyotiraditya Scindia «ενημερώθηκε επίσης για τα σχέδια ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα». Στις αρχές του 2012 αναμένεται η επίσκεψη ελληνικής αντιπροσωπείας στην Ινδία με επικεφαλής τον υφυπουργό Εξωτερικών κ. Δ. Δόλλη, καθώς και επιχειρηματική αποστολή από τη Θεσσαλονίκη τον Φεβρουάριο του 2012, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο δημιουργίας Ινδο-ελληνικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Βιομηχανίας στην Αθήνα.

«Εξαγωγή» 50 εκατ. τουριστών ως το 2020

Ο αριθμός των εκατομμυριούχων στη χώρα αυξήθηκε κατά 50% το 2010 σε σχέση με 17% παγκοσμίως

Ως το 2020 η Ινδία θα εξαγάγει 50 εκατ. επισκέπτες, σύµφωνα µε τον Παγκόσµιο Οργανισµό Τουρισµού, ενώ οι τουριστικές της δαπάνες αναµένεται να ξεπεράσουν τα 28 δισ. δολάρια. Η αύξηση εξερχόµενου τουρισµού από την Ινδία προβλέπεται σε ποσοστό 12% - 15% παρά την παγκόσµια οικονοµική επιβράδυνση, ενώ το 2010 ο αριθµός των εκατοµµυριούχων αυξήθηκε κατά 50% σε σχέση µε 17% παγκοσµίως. Την ίδια ώρα η αγορά καταναλωτικών προϊόντων βρίσκεται πρώτη στις προτιµήσεις των Ινδών που ταξιδεύουν για διακοπές, αφού κατά µέσο όρο ξοδεύουν περισσότερα από 1.500 δολάρια το άτοµο ανά ταξίδι.

Η πλειονότητα των ινδών τουριστών είναι ηλικίας µεταξύ 20 και 50 ετών, οι περισσότεροι ταξιδιώτες αναψυχής που µετακινούνται µε την οικογένειά τους. Αναζητούν «γαµήλιους προορισµούς», άλλοι είναι επαγγελµατίες που ταξιδεύουν, ειδικοί υψηλής τεχνολογίας, αλλά και εκείνοι που συµµετέχουν σε συνέδρια και σεµινάρια. 

Στην αρχή του χρόνου «είχαµε πάνω από 400 ινδούς καρδιολόγους στην Αθήνα για το ετήσιο συνέδριό τους», οι οποίοι ήρθαν µαζί µε τις οικογένειές τους, σηµειώνει ο κ. Τοπντέν και συµπληρώνει ότι η διαµονή τους στην Ελλάδα «θα έχει πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα». Η πλεινότητα των 13 εκατ. Ινδών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό κατευθύνεται στη Νοτιοανατολική Ασία, στη ∆υτική Ασία, στη Βόρεια Αµερική, στον Καναδά, ενώ στην Ευρώπη δηµοφιλείς προορισµοί είναι το Ηνωµένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Γερµανία, η Ελβετία, η Ιταλία, η Ισπανία κ.ά.

ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Bookmark and Share